Locomotive

LOCOMOTIVA DIESEL – ELECTRICA DE 2100 CP LDE 2100 CP

Scurta descriere

Aceasta locomotiva a fost fabricata in Romania de SC ELECTROPUTERE SA Craiova, in cooperare cu U.C.M. Resita pentru motorul diesel si SC CAROMET SA Caransebes pentru partea de rulare, sub licenta SLM-SULZER-BROWN BOVERI.

Specificatii

Caracteristici tehnice ale caii de rulare
ecartament 1435mm
raza minima a curbei  

- in linie curenta

275m
- in depou 100m
rampa maxima in curbe necompensate cu raza de 275 m 25‰
Principalele date ale locomotivei
transmisia electrica c.c.-c.c.
formula osiilor Co-Co
sarcina pe osie 19,4 t
viteza maxima constructiva 100 km/h
forta de tractiune maxima 313.81 kN
puterea uniorara a locomotivei 220.65 kN la 18.7 km/h
puterea de durata 196.31 kN la 21.8 km/h
Dimensiuni:  
- lungimea cutiei 15,700 mm
- lungimea peste tampoane  17,000mm
-  latimea cutiei 3,000mm
- inaltimea maxima de la nivelul superior al sinei de rulare 4,270mm
- distanta intre osiile extreme ale unui boghiu 4,100mm
- distanta intre pivotii boghiurilor 9,000mm
- diametru rotilor cu bandaje noi 1,100mm
Greutatea  
- greutatea totala (complet alimentata) 116.3 t
- greutatea totala (2/3 alimentata) 114 t

Datele tehnice ale principalelor agregate


1. Motorul diesel

Puterea de tractiune a locomotivei este data de un motor Diesel in patru timpi, tip 12 LDA 28, licenta SULZER, supraalimentat de o turbo suflanta tip TS 4. Motorul este cuplat la un generator electric principal cu rol de transmitere a puterii la osiile motoare dar si pentru pornirea motorului diesel si la un generator auxiliar cu rolul de alimentare a serviciilor auxiliare.

Datele tehnice ale motorului Diesel  

- tip Sulzer 12 LDA 28
- injectie direct injection
- numar de cilindri 12
- aranjarea cilindrilor 2 lines
- alezajul cilindrilor 280 mm
- cursa pistonului 360 mm
- presiunea efectiva medie 0.93 MPa
- viteza medie a pistonului 9 m/s
Puterea continua in conditii UIC (736 mm Hg, 20℃, umiditate relativa 70 %) 1693 kW la750 rpm
Puterea la 720 mm Hg, 35℃, umiditate relativa 80% (conditiile din Romania) 1546 kW la 750 rpm
Consumul garantat la 1.693 kW/750 rpm
- combustibil cu puterea calorica inferioara Pci 10.000 kcal/kg 235 g/kWh
Ulei de ungere >M 25 W40 S3

2. Setul de generatoare

Setul de generatoare consta intr-un generator principal de curent continuu tip GCT 1100x340/10 cu zece poli si un generator auxiliar de curent continuu tip GA 575x140/8 cu opt poli.

Principalele date ale generatoarelor
Generatorul principal
- in regim continuu
- inalta tensiune 890 V, 1520A
- joasa tensiune 550 V, 2460A
- in regim uniorar 500 V, 2700A
- curent maxim 3700A
- tensiune maxima 890V
- turatie maxima 1080rpm
- puterea nominala 1350kW
Generatorul auxiliar
- puterea continua 75kW
- tensiune 170V
- curent 440A
- turatie 530-1080rpm
Amandoua generatoarele sunt fabricate corespunzator specificatiilor UIC. 

3.  Motoarele de tractiune

Motoarele de tractiune sunt semi-suspendate, cu sase poli, de curent continuu si ventilatie fortata tip GDTM 533. Cuplul dezvoltat de motoarele de tractiune este transmis la rotile locomotivei printr-un angrenaj de rotii dintate.

Datele motorului de tractiune
- in regim continuu 200 kW, 820 A, 275 V la 495rpm
- curentul maxim la pornire   1300A
- turatia maxima 2300rpm
- clasa de izolatie F
Motorul respecta specificatiile UIC.
Angrenajul de transmitere
- raport de transmitere 15:69 

4.  Partea mecanica

            Partea mecanica a locomotivei consta in doua boghiuri cu aranjamentul osiilor de tip Co'-Co', conectate inte ele printr-un cuplaj transversal pentru a reduce presiunea de ghidare in curbe, iar cutia locomotivei este autoportanta.
Locomotiva este prevazuta cu doua cabine de conducere.

            4.1.  Boghiurile locomotivei

            Boghiul, ca unitate separata, este o constructie sudata, fabricata din doua profile dublu T, asigurata prin doua traverse frontale si doua profile transversale ce servesc ca suport pentru motoarele de tractiune si pentru fixarea prin pivot a boghiului la cutia locomotivei.

            4.2.  Cabina de conducere

            Cutia locomotivei este prevazuta la fiecare capat cu o cabina de conducere separata de sala masinilor de un perete izolat fonic si o usa cu fereastra dubla. Peretii tavanul si podeaua sunt izolati fonic.

            4.3.  Echipamentul de frana

            Locomotiva este prevazuta cu frana automata tip Knorr, si o frana directa tip Oerlikon.

Galerie de imagini

Lde 2100 Lde 2100 Lde 2100 Lde 2100
Locomotive
  • Vagon

    Locomotiva LDE 2100 CP

    Locomotiva DIESEL – Electrica de 2100 CP

    Detalii
  • Vagon

    Locomotiva LE 5100kW

    Locomotiva Electrica Co'-Co' 5100 kW

    Detalii
Vagoane
  • Vagon

    Vagon Cisterna tip Zaes

    Destinate transportului produselor petroliere

    Detalii
  • Vagon

    Vagon Descoperit tip Eaos

    Culbutabil lateral, cu planseu plat

    Detalii
  • Vagon

    Vagon tip Fals

    Autodescarcator destinat pentru transportul carbunelui

    Detalii
  • Vagon

    Vagon tip Uagps

    Destinat transportului de cereale

    Detalii
  • Vagon

    Vagon tip Rgs

    Vagon platforma pe patru osii

    Detalii
  • Vagon tip Habis

    Vagon de marfa pe patru osii seria Habis

    Detalii